Notifications
Clear all

Problem sa panicni napadi  

Strana 1 / 2
  RSS

 Neco
(@neco)
Active Member
Pridruzen: 6 months pre
Objave: 5
18/09/2020 2:42 pm  

Poštovanje
Imam neke pitanja koje me muče
Ja imam napadi panike več godinu dana , pio sam lekove pijem ih i sada , do skoro sam bio dobro sve i sa mislima i ovako sa uverenjem da nema opasnost od napadi panike medjutim evo nedelu dana nekako osjecam da pravim korak unazad jer mi se javlaju te strašne misli kako če mi bude nešto kako ču se srušit itd možete da mi date neki savet kako da ne opterečujem sebe sa strašnim mislima inace koristim Zoloft 50mg vec duže vreme i mnogo mi je pomogao


Citat
Ana Mitrovic
(@ana-mitrovic)
Clan Moderator
Pridruzen: 8 months pre
Objave: 52
18/09/2020 8:59 pm  

Poštovani, Vi već imate iskustva da su to misli, a ne realnost. Neće se ništa desiti.

Nikada se nije desilo niti će se desiti ono što mislite u toku paničnog napada.

Ono što bih svakako preporučila je da skinete našu besplatnu aplikaciju za vežbe disanja. Vežbajte nekoliko puta dnevno po nekoliko minuta, a svakako dok ne osetite opuštanje. Vežbajte i kada nemate strah. Jako je važno vežbati i kada niste anksiozni. A čim osetite da nadolazi anksioznost otpočnite sa disanjem uz aplikaciju, pre nego što anksioznost naraste. Ona opušta i skreće fokus misli.

https://kabinetagora.rs/apps/

 

Psihoterapija bi vam takođe pomogla i preporučljivo je kod upornih panika.

Srdačno, Ana Mitrović, KBT terapeut


OdgovoriCitat
 Neco
(@neco)
Active Member
Pridruzen: 6 months pre
Objave: 5
19/09/2020 11:55 am  

@ana-mitrovic

ja koristim iPhone i nemogu da skinem program ali nacicu resenje , ja inace pravim vezbe disanja i pomaze mi kad mi dodju te napadi nego ja bih imao samo jos jedno pitanje imam stezanja na lijevu stranu da recemo srcu i mnogo mi kazu da je od mišiča da nema veze sa srcem jer ja sam radio 2 put ranije EKG sve u redu i ranije znao sam se baš uzbudit kad me steže na tu stranu a sad sve vise i vise sam krenuo da verujem da je mišič i da nema veze nikakve sa srcem


OdgovoriCitat
Ana Mitrovic
(@ana-mitrovic)
Clan Moderator
Pridruzen: 8 months pre
Objave: 52
19/09/2020 11:39 pm  

@neco

Vežbe disanja treba vežbati I početi sa tim načinom disanja čim osetite anksioznost. 

Srce svakako proverite, ali ukoliko bol prestaje posle izvesnog vremena, ili nestaje promenom položaja i ne razvija se- a ne razvija se, onda nije problem bol nego misli. One su tu da održe strah, i nisu izraz racionalnog promišljanja već strah 'misli' umesto vas. Cilj straha je da vas zaštiti. Cilj misli isto. Da održi strah da biste bili spremni za to što nadolazi.

Ukoliko radite vežbe disanja i opustite se, smanjiće se i panično razmišljanje. Ukoliko se na kontroli kod lekara pokaže da vam je srce zdravo, znači da vam misli prave problem. Imajte to na umu kad se desi idući put-vi o tome mislite, a to se ne dešava zapravo. Kad bi naše misli imale toliku moć da kada o nečemu razmišljamo to se i desi, gde bi nam kraj bio...na sreću nemaju, vi nećete doživeti infarkt😊 

Vežbajte disanje, strah će se smanjiti, istolerišete misli i uvek prođe. 

Svakako bih vam preporučili psihoterapiju, jer ovo jeste panični poremećaj koji nije razrešen. Radimo i online, razmislite o tome. 

 


OdgovoriCitat
 Neco
(@neco)
Active Member
Pridruzen: 6 months pre
Objave: 5
20/09/2020 1:05 pm  

@ana-mitrovic

pa radio sam i EKG i sve druge nalaze sve je izašlo dobro a sto se tiče bola na lijevu stranu to prolazi kad prodje napad sada kad mi dodje napad imam mučninu u želudcu ali i to prodje samo ja sam jedna vrlo emotivna osoba i zato me misli ne prolaze tako brzo ali ja ču se boriti do kraja ne odustajem jer uveren sam da od panike se ne umire


Ana Mitrovic svidelo se
OdgovoriCitat
Ana Mitrovic
(@ana-mitrovic)
Clan Moderator
Pridruzen: 8 months pre
Objave: 52
20/09/2020 4:22 pm  

@neco

Nisam shvatila da, ste skoro radili ekg, zato sam pomenula. 

Dakle, kad osetite prve simptome, odmah započnite sa vežbama disanja i koncentrišite se na njih. Ukoliko one pomažu-uverićete se u toku same anksioznosti-da su misli koje se javljaju da je nešto drugo (npr. infarkt) pogrešne, jer infarkt se nažalost ne može rešiti vežbama disanja.

Bitno je da čim počnete da razmišljate da li će se desiti, šta ako se desi i sl., ne dozvolite da se razmišljanje o tome nastavi već da odmah otpočnete sa vežbom disanja. Na taj način, ubrzo, ukoliko su vežbe uvežbane, počnete i sami da razlučujete da su misli preterane i u stanju ste da razmišljate racionalno (da ne mora da bude 100% infarkt i da ako vežba pomaže to definitivno nije infarkt). To je moguće ako ne dozvolite da strah previše naraste, zato je važno da vežbe disanja budu dobro uvežbane.

Pokušajte da ne osluškujte svoje telo previše ali osluškujte misli. Ukoliko primetite da razmišljate o tome, odmah disanje. Jer svojim mislima zapravo i održavate anksioznost. 


OdgovoriCitat
 Neco
(@neco)
Active Member
Pridruzen: 6 months pre
Objave: 5
20/09/2020 4:34 pm  

@ana-mitrovic

Hvala vam puno na savjet baš ste divni

ja sad ne razmišljam da nešto sa srcem nije u redu jer svaki put me bol prodje i shvacam da su te simptomi anksioznosti a ranije dok nisam utvrdio da imam problem sa napadi panike skoro svaki dan sam išo u bolnicu i razne analize sam pravio i sve je u redu samo jos jedno pitanje imam i to bi bilo to

Da li napadi panike štete nekom našem organu u telu


Ana Mitrovic svidelo se
OdgovoriCitat
Ana Mitrovic
(@ana-mitrovic)
Clan Moderator
Pridruzen: 8 months pre
Objave: 52
20/09/2020 5:41 pm  

@neco

Iscrpljuju organizam, ali u principu ne štete. Ako uspevate da ih tolerišete, trpite, onda ne brinite o tome da će vam naškoditi organizmu. 

Nastavite daih tolerišete, ne razmišljajte previše o njima i to je dobar sistem da oni nestanu. 

Suština panični napada je u očekivanju istih, ane u samim napadima. Ako im ne pridaje te preveliki značaj oni slabe


OdgovoriCitat
 Neco
(@neco)
Active Member
Pridruzen: 6 months pre
Objave: 5
20/09/2020 7:13 pm  

@ana-mitrovic

e baš vam hvala sad mi je mnogo lakše  kad vi kažete da ne štete napadi panike nijem organu olaknulo mi je 

ja sam mislio da kad doživem napad da  taj napad oštečiče moje organi i zato sam se plašio mnogo i visio sam skoro svaki dan u bolnicu ali sad sa vežbe disanja uvek se smirim i pokušavam da izbacim te loše misli jer to je sve fantazia nije realnost znam da traje duže vreme ali mora da se borim

Hvala vam puno sve najlepše vam želim


Ana Mitrovic svidelo se
OdgovoriCitat
Ana Mitrovic
(@ana-mitrovic)
Clan Moderator
Pridruzen: 8 months pre
Objave: 52
20/09/2020 10:22 pm  

@necotakođe, podrška! 


OdgovoriCitat
 Daka
(@daka)
New Member
Pridruzen: 3 months pre
Objave: 1
04/12/2020 4:43 pm  

Pozdrav,  ja imam problem sa nedostatkom vazduha u plućima, to zna da me drži i po mesec dana, bukvalno se borim za vazduh. Pre 2 godine sam operisao karcinom stitne  žlezde i bio na zračenju jodom . Hormoni su uredni, srce u redu, pluca dobra,  a ja bukvalno nemam snage više. Napominjem da mi se to dešava kad sam u svesnom stanju, dok spavam uopšte nemam takvih problema, i sat vremena nakon buđenja sam ok, e onda kreće. Po prirodi sam veliki panicar a mnogi vole da kažu da sam i hipohondar. Ali ovo je više nepodnošljivo ne znam šta ću sa sobom. Da li to može biti napad panike, iako jeste kako pomoći sebi, probao sam i sa davanjem u papirnu jesu ali ne pomaže ništa. Hvala unapred.

Ova objava je modifikovana 3 months pre od Daka

OdgovoriCitat
Milica Hinic
(@milica-hinic)
Clan Moderator
Pridruzen: 6 months pre
Objave: 7
05/12/2020 11:39 am  

@dakaPostovani, moguce je da je napad panike, kao sto ste rekli da ste po prirodi panicar a prosli ste kroz veoma stresno iskustvo borbe sa karcinomom, moguce da se nakupio stres i trebalo bi ga proraditi i izaci na kraj sa napadima panike. Toplo bih vam preporucila da krenete sa psihoterapijom kako bi resili svoj problem.


zarko.petrovic svidelo se
OdgovoriCitat
Ana Mitrovic
(@ana-mitrovic)
Clan Moderator
Pridruzen: 8 months pre
Objave: 52
05/12/2020 11:02 pm  

@daka

Poštovani, da, najverovatnije jeste u pitanju jaka anksioznost koja prerasta i u paniku. Potrebna je psihoterapija, a moguće i farmako potpora. Svakako bih vam preporučili da posetite lekara specijalistu psihijatra što se tiče eventualne medikamentozne potpore a mi smo dostupni i otvoreni za psihoterapiju, jako se puno bavimo problemima panike.

Pozdrav i podrška, psihoterapija može umnogome da vam pomogne. 


OdgovoriCitat
Maja Delibasic
(@maja-delibasic)
Clan Moderator
Pridruzen: 2 years pre
Objave: 104
07/12/2020 4:27 pm  

@daka

Psihoterapija je svakako dobar izbor, ne samo zbog aktuelnog stanja već i kao podrška u tome da date smisao karcinomu koji ste preživeli.

U izvesnoj meri je očekivano da se kod osoba koje imaju iskustva poput Vašeg javi povećana briga za zdravlje i opreznost u pogledu toga. Da li je to 'hipohondrično' ili nije trebalo bi da proceni neko ko je za to stručan. Može naravno biti, ali i ne mora.

Što se tiče stanja koje opisujete kao prva pomoć i nešto što je bezbedno da radite sami predlažem vežbe disanja. S obzirom da nemate problema noću, pretpostavljam da ste jako napeti u toku dana, tako da vežbe disanja mogu da vam pomognu da imate veći doživljaj kontrole nad svojim telom a i u nekom trenutku će početi da imaju opuštajući efekat. U početku će da Vam budu jako naporne. Počnite sa kratkim periodima od na primer 3 minuta nekoliko puta dnevno. Kako bude postajalo lakše tako možete da produžavate vreme a da proređujete. Zovemo ih vežbe sa razlogom, što ih više radite lakše će vam biti. Bitno je da nađete ritam koji vam odgovara. Na našem sajtu u delu sa materijalima imate aplikaciju sa vežbama disanja koje možete da probate, ako vam ne odgovaraju zbog pauze koja se pravi između udaha i izdaha, možete da probate tehniku disanja 'cardiac coherency' za koju takođe postoje aplikacije za telefon, samo ne na srpskom koliko je meni poznato.

I na kraju ako ste u mogućnosti čitav proces ćete lakše i brže proći na psihoterapiji.

Pozdrav! 


OdgovoriCitat
(@redrose52)
New Member
Pridruzen: 2 months pre
Objave: 1
03/01/2021 2:36 pm  

Pozdrav,pre 3 dana mi je pozlilo u supermarketu gde sam ja pocela da panicim da cu se onesvestiti. Od tada dozivim napad panike svaki put kada se nadjem u situaciji gde ima puno ljudi oko mene,a u glavi pomisao ‘sta ako se onesvestim?’ i tu pocinje sve (preznojavanje,lupanje srca,gubljenje vazduha...) Kada sam shvatila o cemu se radi pokusala sam sebe jos vise izlagati takvim situacijama da bih pobedila strah,vise puta uspem da skrenem misli i ne dodje do simptoma,ali jednostavno mi je misao oko padanja u nesvest u javnosti uvek prisutna... Da li postoji resenje za moj problem? Hvala Vam unapred.


OdgovoriCitat
Strana 1 / 2
Podeli: